Попри значний інтерес українських аграріїв до вирощування часнику, введення квот на імпорт з боку ЄС і широке висвітлення перспектив бізнесу та експорту в спеціалізованій пресі, Україна в 2016 році зайняла лише 43 місце в загальносвітовому рейтингу експортерів цієї продукції. При цьому українці поступилися в обсягах продажу на зовнішні ринки навіть країнам, де для вирощування часнику умови зовсім несприятливі, як от Оман, Сирія, Сінгапур, Саудівська Аравія і т.д.

Водночас за останні три роки українські аграрії втричі збільшили площі під цією культурою, пише «АПК-Інформ». Також інтерес до вирощування часнику проявили і три великі агрохолдинги.

— Я впевнена, що збільшення площ під часником в Україні не є тимчасовим трендом. Більш того, такі тенденції в майбутньому будуть тільки посилюватися. Адже українські фермери роблять ставку не тільки на виробництво часнику, а й активно вирощують повітряну цибулину, тобто нарощують виробництво власного посадкового матеріалу, — розповіла глава СОК «Часниковий кооператив «УКРАП» Ганна Морозова.

За її словами українським часником цікавляться не лише європейські країни, такі як Латвія, а й покупці з Бразилії чи Малайзії. Але через нестачу обсягів виробництва, українській виробники не можуть гарантувати стабільні поставки.

Зараз потенційні експортери часнику працюють над розробкою повноформатної концепції продажу часнику, щоб покупець міг отримати відсортований та якісно упакований товар. При цьому створювати бренд на разі не планують, але хочуть зробити товар впізнаваним.