Через розкрадання вантажів в Укрзалізниці щомісяця недораховують у середньому майже 2 млн грн. При цьому майже 90 % — це збитки від дій зловмисників під час перевезення. А найзатребуванішими у зловмисників цього року виявилися вугілля та зерно. «Попит» на них істотно зріс порівняно з аналогічним періодом минулого року: на вугілля майже вдвічі збитки склали 12 млн 741 тис. грн (у 2017-му — на 7 млн 134 тис. грн), а на зерно — на всі 100 %: його «відсипали» на 1 млн 35 тис. грн. До сумної трійки лідерів увійшла і металопродукція (чорні метали, швелери, труби й арматура), а також на залізниці почали красти світлі нафтопродукти.



В Укрзалізниці зазначають, що збитки від незбережених перевезень вантажів становлять 0,1 % від суми доходних надходжень, отриманих за їхню охорону. Це результат того, що 81 % поїздів та 86 % вагонів із номенклатурними вантажами супроводжували стрільці воєнізованої охорони. Однак як зазначив начальник Головного управління воєнізованої охорони ПАТ «Укрзалізниця» Володимир Паращук, цього року суттєво збільшились обсяги перевезень, але чисельність особового складу воєнізованої охорони не змінилась, тому вона не змогла охопити охорону усіх вантажів. Зокрема, до переліку вантажів, які мають слідувати під наглядом стрільців, увійшли всі найменування азотних і мінеральних добрив. Таким чином кількість пред’явлених до охорони поїздів зросла на 4,5 тис., а вагонів — на 180 тис.

Володимир Паращук заявив, що впродовж дев’яти місяців 2018 р. підрозділи воєнізованої охорони попередили та розкрили на 87 крадіжок більше, ніж роком до цього, а також знайшли викрадені зловмисниками вантажі.

В Укрзалізниці заявляють, що змінити ситуацію із розкраданням вантажів на краще цілком можливо. Прикладом є зменшення втрат від крадіжок азотних і мінеральних добрив майже у 11,5 разів після того, як до них була приставлена воєнізована охорона Укрзалізниці.




— Для того щоб без втрат довезти номенклатурні вантажі та  передати їх одержувачам, як мінімум, нині потрібно впровадити такі заходи. Перший — опрацювати питання щодо внесення змін до Переліку вантажів, які на всьому шляху прямування повинні супроводжуватися особовим складом воєнізованої охорони. Точніше, доповнити позиціями номенклатури, що найчастіше розкрадається, наприклад вугілля та зерно. Другий захід — спільно з керівниками регіональних філій переглянути доцільність охорони додаткових об’єктів. Іншими словами, вирішити питання щодо часткового зняття з них постів воєнізованої охорони та спрямувати звільнений контингент на супровід вантажів, заявив начальник Головного управління воєнізованої охорони Укрзалізниці Володимир Паращук.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram