Українська зернова асоціація в рамках протидії випадкам крадіжок зерна під час транспортування його від елеваторів до портів пропонує дієвий механізм страхування вантажів ПАТ «Укрзалізницею» та регресивне відшкодування втрат потерпілому вантажовласнику. Про це повідомив Президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.

— Проблема крадіжок зерна на залізниці стосується всіх учасників ринку виробників, переробників та експортерів. Для зерновиків було би добре аби ПАТ «Укрзалізниця» забезпечила фізичне збереження вантажів та впровадила ринковий механізм компенсації втрат шляхом системи страхування вантажу, підкреслив він.


Президент УЗА також додав, що, як правило, зникає саме дорогий вантаж. Відтак, ріпак, що коштує втричі дорожче за пшеницю, з великою ймовірністю буде вилучений із вагону. Теж саме стосується сої чи соняшнику. Адже це ті дорогі культури, втрата яких нанесе значних збитків товаровиробнику та принесе більший економічний інтерес для злодіїв.

Крім того, на думку експертів УЗА, покращити ситуацію також може:

  • Удосконалення способів пломбування вагонів.
  • Спільний супровід експедиторів та позавідомчої охорони таких вагонів на станції.
  • Забезпечення охороною станції, на яких найчастіше відбуваються крадіжки (цілодобове освітлення, відеозапис).

Нагадаємо, 2 роки тому було скорочено підрозділ транспортної поліції, внаслідок чого випадки крадіжок стали частішими, при цьому відповідальність за крадіжки так і ніхто не поніс.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram