Перейти від виробництва сировини до продуктів з доданою вартістю — це головне завдання, яке стоїть перед усіма агровиробниками. Хоча беруться за це найсміливіші. Ще у складному 2014 році у компанії Agricom Group виникла ідея про створення власного продукту з доданою вартістю, а вже 16 травня цього року відбулось відкриття заводу з виробництва пластівців, потужністю 1000 т продукції/місяць, у смт. Михайло-Коцюбинське, що на Чернігівщині.

 

Урочисте перерізання червоної стрічки

 

Від ідеї — до реалізації: як це було?

«Головне, подолати бар’єри в голові», — каже Петро Мельник, виконавчий директор Agricom Group, згадуючи той кризовий 2014 рік, коли компанія мала в обробітку тільки 15 тис. га та вирішила створювати продукти з доданою вартістю. Більше того, амбіції Agricom Group цим не обмежувались, відтак було вирішено — упродовж чотирьох років збільшити земельний банк до 50 тис. га (на сьогодні вже мають в обробітку 38 тис. га), збудувати елеватор та сучасний переробний завод, ну і створити свій бренд №1 в Україні.

Петро Мельник, виконавчий директор Agricom Group

 

— Ми всі боїмося щось робити — це нормально. Ми всі живемо зі страхом того, а що буде в майбутньому, але наша команда дотримується правила: «Очі бояться, а руки роблять», — зазначив Петро Мельник.

Хоча насправді компанії довелось пройти доволі не прості етапи — пошук фінансування, місця під будівництво заводу та здолати різноманітні технічні та юридичні труднощі.

Вартість реалізації проекту оцінюють у $ 10,5 млн, з яких 40% — власні кошти, 60% — залучені кредити. Підтримали цей проект такі банки як «ТАСкомбанк», «ПроКредит Банк» та банк «Південний». Термін окупності цього проекту прогнозують на рівні 4,5-5 років.

Чому саме Чернігівщина? По-перше, землі, які має в обробітку компанія Agricom Group, розташовані на Поліссі — Рівненська, Житомирська, Чернігівська області —  та на півночі Луганщини. По-друге, ця зона — найкраще підходить для вирощування вівса — основної сировини для переробки. У смт. Михайло-Коцюбинське якраз вдалось віднайти вдале місце — закинутий комбікормовий завод.

— У нас кожен день виникали якісь труднощі — технічні, юридичні, — розповів Петро Мельник. — Але моя порада: не треба боятись, а планувати і більше вірити в те, що ти робиш. Ні дня ми не проводили без командної роботи, щоб вранці і ввечері ми не поговорили і не намалювали «слона». Це така командна вправа, що дозволяє переконатись в тому, чи однаково членами команди оцінюється досягнення мети.

Роботи ще багато, але те, що зроблено, — вражає

Завод вже працює від початку минулої зими. Зі слів Ірини Брославцевої, керівника напрямку переробки та розробки нових продуктів ТМ «Добродія», до кінця 2018 року тут планують вийти на проектну потужність — у 1000 т пластівців у місяць.

Обладнання компанії Bühler вважається одним з найкращих на світовому ринку переробки

— Завод оснащений обладнанням компанії Bühler та повністю автоматизований, що дозволяє виключити людський фактор під час виробництва. Крім того, завдяки переходу на альтернативні джерела енергії, завод не здійснює негативного впливу на навколишнє середовище, — розповіла Ірина Брославцева. — У котельній використовують відходи з виробництва — лушпиння та відходи третьої категорії із зерноочисних машин, завдяки спалюванню яких завод отримує і опалення приміщень, і технологічний та побутовий пар.

На етапі виробництва лабораторія заводу здійснює регулярну ревізію продукції, визначаючи основні показники якості продукції: вологість, домішки, а також органолептичні властивості — смак, запах, колір та ступінь розварюваності

 

У лютому 2018 року підприємство отримало сертифікат відповідності, згідно вимог сертифікації FSSC 22000 на систему якості та безпечності харчової продукції. До речі, контроль виробництва компанія має змогу здійснювати буквально на усіх етапах — від вирощування в полі до потрапляння готової продукції на полиці магазинів.

Ірина Красовська, головний технолог виробництва, провела екскурсію для ЗМІ

Виробництво повністю автоматизоване, а управління усіма виробничими процесами на заводі здійснюють три операційних працівники у зміну. Загалом на заводі працює близько 100 осіб.

— Зараз ми маємо 50 найменувань продукції, але це — тільки половина з того, що може вже сьогодні виробляти завод, — запевнила Ірина Брославцева.

У компанії стверджують, що наразі переробка забезпечує тільки 5% виручки, хоча до кінця року планують збільшити обсяг до 15%.

Завод Agricom Group — це виробництво не тільки вівсяних пластівців, але й пшеничних, кукурудзяних, гречаних та горохових, які вже відомі споживачам під ТМ «Добродія» та San Grano.

Третина внутрішнього ринку та ринки країн Азії та Африки — план на майбутнє

На ринку пластівців ці торгові марки займають частку у 9%, хоча в перспективі планують охопити до 30% внутрішнього ринку.  А більше 50% виробленого — експортувати. Вже зараз експорт здійснюють у Румунію, Болгарію, Нідерланди та інші європейські країни.

Попереду у компанії Agricom Group ще чимало амбітних планів — зокрема, відкриття ринків Азії та Африки та популяризація корисного та здорового харчування.

Тетяна Тимошенко, gh.in.ua