Щорічні звіти основних гравців галузі за 2017 рік стали основним джерелом даних для аналізу. Впродовж останніх років відбулася так звана консолідація ринку насіння.

Так, з моменту злиття Dow Agro Sciences і DuPont Pioneer в 2015 році, реструктуризація в світовій насінницькій галузі продовжилася: злиття і відчуження стали основним трендом насіннєвого бізнесу. Із закриттям злиття DowDuPont, завершенням придбання ChemChina Syngenta в 2017 році і Bayer Monsanto 7 червня цього року, консолідація світового ринку насіння підійшла до кінця. Про це пише AgroPages.


У 2018 року аналітики стежать за тим, хто отримає підрозділ з виробництва овочевого насіння, виведене з Bayer. Це може бути BASF або KWS. Які нові цілі придбання Syngenta? Які зміни відбудуться у BASF і зростаюча технологія Long Ping High-Tech для світової насіннєвої індустрії?

Розбираючи річний звіт транснаціональних корпорацій на 2016 і 2017 роки, AgroPages представила список 20 найбільших світових компаній-виробників насіння.

До ТОП-насіннєвих брендів увійшли дві американські компанії — Monsanto і Corteva Agriscience (DowDuPont), які займають позиції світових лідерів; 12 європейських компаній, зокрема дві німецькі компанії — Bayer і KWS; п’ять французьких компаній — Limagrain, Florimond Desprez, RAGT Semences, Euralis Semence і InVivo; одна датська компанія — DLF; чотири голландські компанії — Rijk Zwaan, Barenbrug, Enza Zaden і Bejo Zaden; три китайські компанії — Syngenta (ChemChina), Long Ping High-Tech і Beidahuang Kenfeng Seed; дві японські компанії — Sakata Seed і Takii Seed; і одна індійська компанія — Advanta Seeds (UPL).

Дані із сайту AgroPages




Очолює рейтинг насіннєвих компаній — Monsanto. У 2017 році, завдяки своїм перевагам з виробництва ГМО-насіння, обсяг продажів Monsanto зріс до 10,098 млрд доларів, що на 9,9% більше, ніж у попередньому році. У той же час провідний статус Monsanto як виробника овочевого насіння підкріпився досягненням продажів до 815 млн доларів, що на 2% більше порівняно з попереднім роком.

NB: Після придбання Bayer Monsanto, Bayer позбувся майже всього бізнесу насіння і продав більшу частину свого бізнесу з виробництва насіння сільськогосподарських культур BASF. Цілком можливо, що бізнес насіння овочів буде проданий BASF.

Після злиття DowDuPont — новий сільськогосподарський бренд отримав найменування Corteva Agriscience. У 2018 році Corteva оголосила про нову, багатоканальну і багатоцільову стратегію, орієнтовану на ринок США.

Що стосується Syngenta, насінницький бізнес як і раніше залишається для компанії пріоритетним, як і до злиття з ChemChina, тому що ChemChina не має насінницького бізнесу. Крім того, Syngenta може втратити невелику кількість активів насінницького бізнесу під впливом реструктуризації бізнесу. Компанія каже, що в майбутньому її увага буде зосереджена на придбанні високоякісних насінницьких активів. Відтак, компанія придбала Nidera Seed від COFCO для посилення свого впливу на ринку Латинської Америки.