Україна буде щорічно збільшувати свою присутність на плодоовочевому ринку ЄС. Адже внутрішній ринок України за останні 5 років скоротився на 1 млрд доларів.

Обсяги виробництва теж знизилися, але не так масштабно. Виробники шукають нові ринки збуту, ринок ЄС територіально близько, ліквідний, ємний, 28 країн. Про це говорить Федір Рибалко, керівник Української плодоовочевої асоціації, під час круглого столу «Ринок плодоовочевої продукції: аналіз та перспективи 2019», який організував благодійний фонд «ЛАСКА» в рамках діяльності Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва.

Зі слів Федора Рибалка, недооціненим залишається ринок Румунії.

— У нас, жителів півдня, Румунія асоціюється з країною, що розвивається. Однак, це 20 млн жителів, економіка стає дедалі більше. Імпорт Румунії в грошовому вираженні становить 10% від імпорту Росії. Нам відомі факти сплеску цін в Україні на ту чи іншу плодоовочеву продукцію через відтік продукції в Молдову. Насправді це молдавські підприємці експортують наші овочі та фрукти в Румунію багато в чому завдяки відсутності мовного бар’єру між молдаванами та румунами, — наголосив Федір Рибалко.


Іншим перспективним регіоном є Польща. Близькість розташування, міграція робочої сили стимулюють торговельні зв’язки. Поляки дуже тонко відчувають кон’юнктуру ринку, швидко орієнтуються та часто перепродують нашу продукцію на ринках Німеччини, Скандинавії, Британії, тому що вони на цих ринках вже бувалі гравці.

Отримати доступ до ринку Прибалтики простіше, ніж до ринку Британії. Чому? У країнах Прибалтики українська продукція як і раніше асоціюється з якістю і смаковими перевагами.

Ринок Німеччини консервативний, вийти на нього складно. Потрібні великі обсяги. Багато українських компаній йдуть по шляху найменшого опору та працюють з польськими посередниками.

— Скандинавський ринок цікавий Україні. Ми маємо кліматичні та логістичні переваги. Доставка продукції на півострів з України коштує приблизно стільки ж, скільки і з південних країн Євросоюзу, — зазначив експерт.

Ринок Британії має високі стандарти, а й високі ціни. Компанії, які зарекомендують себе на туманному Альбіоні, будуть у економічному комфорті. А от ринок Франції великий, але закритий, французи вважають за краще свої овочі та фрукти.

На риках південних країн, Греції, Італії, Іспанії, Португалії, є певні вікна, деякі позиції українські виробники їм теж можуть запропонувати.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram